Gewoontes zijn de basis van succes (of falen). Ondanks de kracht van  gewoontes zijn er maar weinig mensen die écht weten hoe gewoontes functioneren.

 

Als we het hebben over het veranderen van gewoontes zien we eigenlijk 2 soorten gewoontes. Gewoontes met een (op langere termijn) positief resultaat en gewoontes met een (op langere termijn) negatief resultaat.
Het paradoxale is dat de gewoontes met een positief effect op lange termijn een vaak negatieve consequentie of gevoel hebben op korte termijn en vice versa.

 

Heel veel gewoontes zijn zichtbaar aan de buitenkant. Kijk maar eens rond als je voor een zaal met mensen staat. Je ziet mensen die misschien te zwaar zijn, mensen die getekend zijn door roken, maar ook mensen die gezond leven, die vaker sporten etc.

 

Gewoontes zijn onbewust. We denken er niet bij na als ze echt een gewoonte zijn.

 

Veel mensen proberen wanhopig een gewoonte te veranderen. 1 van de bekendsten is wel diëten. Er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan over wat wel en wat niet werkt bij het veranderen van een gewoonte.

 

Graag helpen we je om met de juiste methode jou verandering daadwerkelijk te bereiken.

Welke methode gebruiken we om een gewoonte te veranderen?

 

Nadat je je veranderwens hebt uitgesproken en helder hebt gaan we over naar het plannen van de daadwerkelijke verandering. Ik doe dit vaak in 4 stappen:

 

Stap 1:  van ontdekken naar plannen
Stap 2: het komen tot een veranderplan
Stap 3: het versterken van het commitment
Stap 4: het ondersteunen van de daadwerkelijke verandering. (de stok achter de deur 🙂 )

 

Met het doorlopen van deze stappen zorgen we dat die – misschien al zo lang aanwezige veranderwens – concreet wordt én blijft!

Ik nodig je uit het resultaat te ervaren.

 

Informatie en tips - blog

Verbeter ook je resultaten en uitkomsten...

Schrijf in voor de maandelijkse mail!

Neem contact met ons op